The online racing simulator
To all Norwegian players
(55 posts, started )
Quote from SniperX :LFS er ikke akkurat kjempestore i Norge. For meg høres det ut til at lfsnorge bør fortsette, men med påfyll av domene-navn og nye krefter.

Personlig synes jeg det er MYE tøffere med et .no domene enn noe .com .org .net som hvem som helst kan skaffe seg. Et .no domene sier for mange av oss mye om seriøsiteten til de som står bak.

Jeg er helt sikker på at den beste løsningen er å videreføre (og videreutvikle?) den eksisterende siden til lfsnorge, men at domenet endres til liveforspeed.no (eventuelt også beholde det gamle domenet) samtidig som Blackfang's resurser benyttes.

Det var nettopp derfor vi opprettet liveforspeed.no, for å prøve å få flere folk til å begynne å spille samt holde på de som allerede er registrert.

Når det kommer til videreføre, hvis du mener overføring av nettsidens innhold, layout, etc så vil dette aldri skje. Grunnen er at lfsnorge.net bruker joomla, som er en ferdig source, og nesten samtlige lfs nettsider bruker phpnuke, mambo eller joomla.
Sider som bruker disse løsningene får lett siden til å virke "useriøs" og
personlig synes jeg det er "plagsomt" at folk ikke kan lage litt unike ting i dag istedet for å måtte bruke free source.
Hadde jeg villet brukt phpnuke, mambo eller joomla selv så hadde siden vært oppe for fullt 2 dager siden.
Quote from ldriver :J ai pas tout compris , ca veut dire quoi live for speed?

My guess is:
I've understood everything, but what exactly is "live for speed"?

#28 - arco
Skjønner ikke helt hva som er så plagsomt med å bruke f.eks Joomla eller andre cms løsninger. Legger man litt arbeid i det så kan det se akkurat så proft og seriøst som man vil. Det sagt, så trenger ihvertfall LFS Norge å få byttet theme fra standard til noe annet.
Jeg må si jeg ikke ser sammenhengen mellom seriøsiteten av sida og om den bruker en cms av et eller annet slag. Det er ikke alle som har tid/mulighet/kunnskap til å finne opp hjulet på nytt. Kanskje er jeg litt inhabil her, holder selv på å mekke sammen en side som bruker cms.

Det eneste jeg synes *kan* være plagsomt er at noen cmser kan bli litt for grafiske for meg, men det er heldigvis unntakene. Men vil det da si at alle som bruker en eller annen form for hjelpemiddel til å lage sidene sine er useriøse?
Haigh dette err Becky, kan je en English-speaker takk?
I love it when you talk dirty . . . .
Quote from arco :Skjønner ikke helt hva som er så plagsomt med å bruke f.eks Joomla eller andre cms løsninger. Legger man litt arbeid i det så kan det se akkurat så proft og seriøst som man vil. Det sagt, så trenger ihvertfall LFS Norge å få byttet theme fra standard til noe annet.

Ja folk er velkomment til å hjelpe meg med å få Live for Speed Norge til å se mere seriøs ut, noe jeg har oppfordret til både på forumet og forsiden. Desverre så har ikke jeg prioritert det(selv om jeg innehar kunskapen) og ingen andre som er med på administreringa av LFS Norge har noe serlig kunskap om html osv... Vi har heller konsentrert oss om å skape et comunity hvor folk kan møtes å kjøre løp og drifte. Uansett føler jeg ikke at det har hindret oss på noen nevneverdig måte. Hoved årsaken til å bruke et ferdig cms er at man slipper å sitte i timesvis å programmere noe som folk allerede har laget. Det er faktisk ikke bare jeg som publiserer på forsiden og dermed er det greit med et enkelt og greit cms system slik at folk som legger ut artikkeler ikke trenger å ha så mye html kunskaper. Hadde jeg prioritert det så vill det eneste som røpet at vi brukte joomla være linken.
Quote from Tagaani :Jeg må si jeg ikke ser sammenhengen mellom seriøsiteten av sida og om den bruker en cms av et eller annet slag. Det er ikke alle som har tid/mulighet/kunnskap til å finne opp hjulet på nytt. Kanskje er jeg litt inhabil her, holder selv på å mekke sammen en side som bruker cms.

Her har du jo såklart et poeng. Tid er noe som man alltid mangler, og som Bluejudas har nevnt flere ganger, kunne han godt lagt en side fra scratch, men tiden rekker ikke til. Derfor har han valgt denne løsningen, som jeg tror både jeg og alle de andre brukerne på lfsnorge syntes fungerer helt fint. Infoen vi trenger ligger der, og forumet fungerer utmerket.

Når det gjelder dette med å kapre nye spillere, krever det ikke akkurat en helt ny norsk LFS side til det når man allerede har en som er godt intergrert i det norske miljøet. Hvis man trenger mere info om spillet, er det ikke vanskeligere enn å lese på de offisielle sidene. Det er ikke værre enn at vi skriver en info artikkel på siden om spillet og dets muligheter. Det er gjordt på få timer, og man trenger ingen ny side for det. Hvertfall ikke når siden ikke skal tilby så mye annet enn det lfsnorge gjør, utenom et flott internettadresse.
#34 - arco
Quote from bluejudas :Ja folk er velkomment til å hjelpe meg med å få Live for Speed Norge til å se mere seriøs ut, noe jeg har oppfordret til både på forumet og forsiden. Desverre så har ikke jeg prioritert det(selv om jeg innehar kunskapen) og ingen andre som er med på administreringa av LFS Norge har noe serlig kunskap om html osv... Vi har heller konsentrert oss om å skape et comunity hvor folk kan møtes å kjøre løp og drifte. Uansett føler jeg ikke at det har hindret oss på noen nevneverdig måte. Hoved årsaken til å bruke et ferdig cms er at man slipper å sitte i timesvis å programmere noe som folk allerede har laget. Det er faktisk ikke bare jeg som publiserer på forsiden og dermed er det greit med et enkelt og greit cms system slik at folk som legger ut artikkeler ikke trenger å ha så mye html kunskaper. Hadde jeg prioritert det så vill det eneste som røpet at vi brukte joomla være linken.

Det er akkurat det jeg mener. En cms er helt ok å bruke. Bruker det selv på teamsidene våre. Mener bare at det finnes haugevis av themes der ute som ser mye bedre ut enn standard Joomla theme, og å bytte det ut er rimelig kjapt og enkelt.
Quote from arco :Det er akkurat det jeg mener. En cms er helt ok å bruke. Bruker det selv på teamsidene våre. Mener bare at det finnes haugevis av themes der ute som ser mye bedre ut enn standard Joomla theme, og å bytte det ut er rimelig kjapt og enkelt.

Jepp... hadde jeg bare orka å prioritere det... det er så mye annet som har høyere prioritet...
whey aye lad!!!
Jeg bare går rett på sak.

Jeg har skjønt det slik at dere skal bruke navnet "Live For Speed Norge"
Dette er et eksakt kopi av det som allerede blir brukt og har blitt brukt av lfsnorge.net over lengre tid nå. Selv etter Bård har påpekt dette vil dere ikke skifte navn.

Det synes jeg er utrolig frekt gjort, siden deres er ikke engang oppe enda og det tar dere to sec å fjerne bildet på siden og kanskje bittelitt lenger tid å finne et nytt navn.

Dere kan jo tenke dere selv om noen nye utviklere skulle lage et nytt sim spill og valgte navnet Live For Speed. Kan jo tenke seg hvordan utviklerne hadde reagert.


Jeg skal ikke stoppe dere i å lage ei side (det kan jeg ikke heller, hehe), for all del. Men jeg sier det jeg mener nå, og det er at det er unødvendig å lage enda ei side for et spillsamfunn som er så lite som det tross alt er.
Nei, det er ikke like mange aktive norske som det er registrert i databasen til LFS.

Ønsker dere lykke til videre, det er selvsagt et bra initiativ, men dere kunne kanskje tenkt igjennom det mer med tanke på lfsnorge.net.
Det minste dere burde gjøre er å forandre navnet på siden deres fra "Live For Speed Norge" til noe annet.


edit: Bare sånn at det er sagt, dette er mine personlige meninger og har absolutt ingenting med lfsnorge å gjøre.
Etter å ha lest igjennom hele tråden så virker det for meg som om visualiteten på en hjemme side betyr mer enn ett ordentlig "communety" og folk som virkelig bruker det.

Det att det er snakk om å skaffe nye medlemmer så er ett godt forum viktig.
Ett forum som inneholder mye informasjon, har vennlige medlemmer og kjapp respons. Det er akkurat det LFSNorge.net har å tillby.

Jeg vil også tru att det å være ny og komme inn på en ny side der hvor folk holder Cuper,
hvor folk svarer og er aktive på forumet har mer å si enn ett flott utseende på en hjemme side. Som kun skal inneholde informasjon?
Denne informasjonen kan lett bli plantet på forrsiden til LFSNorge.

Informasjons sider finnes det nok av rundt om i verden uansett.
Hvis man søker informasjon om LFS, hvorfor da ikke besøke www.liveforspeed.net? Som faktisk er det orginale. Og den beste informasjons siden.
Ett sammendrag av spillet og en link til denne adressen er alt som trengs.

Det er greit att man lager en informasjons side. Men ikke lag ett nytt forum.
Ta heller og link til LFSNorge og Cuppene som holdes der.

_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-.,_,.-.,_,.-'`'-., _,.-.,_,.-'`'-.,

Bruk heller hodene sammen og hjelp til med å videreutvikle LFSNorge.net
som hoved "communety" plass istedet.
Er bare tungvint å lage noe nytt når man har en plass som er godt kjent blant brukerne og som allerede har plantet seg godt i jorden.
My head hurts.
syntes vel selv det holder med LFSnorge.net da medlemsmassen der øker betraktelig fortiden, vi har da også 4 servere som er åpne 24/7 2 publick og NMservere.
er det ikke bedre å samle hele norsje lfs comunity på en og samme plass?

mvh. NSD|aleks
send me big and nice codfish.
jeg vil se possitivt på dette, uansett hvordan del blir.
Men uansett så er lfsnorge mere eller mindre den offesielle racing/drifting forument. ,
vi har vell til dags dato over 4600 innlegg og 93 medlemmer. og det stiger mye vær dag.
Men vi kunne jo samle alt norske lfs og comunity på en side å få enda mere nyheter fra liveforspeed.net
Quote from _TdNoZ_ :jeg vil se possitivt på dette, uansett hvordan del blir.
Men uansett så er lfsnorge mere eller mindre den offesielle racing/drifting forument. ,
vi har vell til dags dato over 4600 innlegg og 93 medlemmer. og det stiger mye vær dag.
Men vi kunne jo samle alt norske lfs og comunity på en side å få enda mere nyheter fra liveforspeed.net

Det er slik intrykk jeg har fått av LFSNorge.net at det er en Offesiell racing/drifting side.. Dersom LFSNorge.net har banners som vi kan bruke på vår nettside så hadde det vært topp. Vi har allerede lagt LFSNorge.net inn på linker siden vår men skal endre statusen for linken til noe annet enn det den er i dag...
Quote from [no]Kill :Har en del synspunkter om dette temaet. Siden det er fredag og jeg skal ut å seile, kose meg en øl og ellers nyte tilværelsen, vil jeg være kort. Etter min mening vil det beste resultatet være at man beholder www.lfsnorge.net som den Norske hovedsiden, men at domenet liveforspeed.no ble det offisielle norske. Hvordan det skulle løses i praksis vet ikke jeg, men det tror jeg hadde blitt veldig bra. For det arbeidet som er lagt ned i lfsnorge.net er helt utmerket. Hvis det kan hjelpe med en kronerulling, er jeg klar til å skyte inn penger.

Jeg har forstått at veldig mange har problemer med å skjønne at .no ikke blir viderekoblet opp mot .net serveren....
Dette har blitt diskutert med andre som ikke spiller LFS i det hele tatt også og de syns det samme som meg selv. .net trenger kanskje en god oppgradering, men, slik .net ser ut i dag så er dette en racing/drifting side og ingen offesiell norsk LFS side... Jeg har ingenting imot et samarbeid mellom de 2 sidene, men å viderekoble blir utelatt.....
Dette har med at vi ønsker å holde .no i første omgang som en "oppslagsside" hvor nye og gamle spillere kan få informasjon om alt mulig.
Vi vil ha seksjoner med forskjellige ting, den er grei, og vi ønsker gjerne å kunne kjøre opplysning fra .net om de aktivitetene de måtte ha. Dette vil muligens styrke .net dersom .no får besøkende nok og at disse da tar del i LFS og registrerer seg på .net's forum/tar del i cuppene.

Jeg kan forstå at .net har prøvd å samle flest mulig. Som det ble nevt i en tidligere post her så hadde .net 93 brukere. Det er et lavt tall, men, så kommer det helt ann på hvor mange som er registrerte i LFS og hvor mange som spiller per i dag. Men, som sagt, utifra .net i dag så er dette en racing/drifting side. Det finnes veldig lite informasjon om selve spillet, feks. krav til datamaskin (ivertfall som jeg ikke har funnet).
En ting mange legger vekt på er hvor mye en må trykke rundt på siden for å finne det en vil ha. Feks. skins (på .net) så må du trykke først på menyen hvor du da får "Her finner du skins" hvor da du også finner "Du finner setups som du kan laste ned her .". Det samme når en trykker på "Setups" i menyen... Veldig mange blir leie av å måtte gå "milevis" for å finne det de ønsker...

Som tidligere sagt, jeg har ingenting negativt i den forstand å si om .net, det hele handler om prioritering... Så langt har .net prioritert cups, nm, races, etc.... Det er det jeg har prøvd å forklare opptill 10,000,000 ganger om at vi ikke har ønske om å drive noen form for cups eller lignende. Ivertfall ikke i første omgang.

Jeg har heller ingenting imot å hjelpe .net i utvikling av systemer, men når det kommer til å drive 1 bestemt side sammen så ser jeg veldig liten handling i det så lenge våre hensikter er så forskjellige...
Samarbeid vil være topp.

Jeg/Vi har ikke hatt, på noen måte, ønske om å "konke" ut .net.
Selv hadde jeg aldri hørt om nettsiden før folk begynte å svare på denne posten... .no ble planlagt for flere uker siden og da jeg da fikk klarsignal fra LFS selv om at dette var greit så ble det da gjort.

Som sagt, det er alltid mulighet for et samarbeid mellom disse 2 sidene, men å slå sammen til 1 bestemt side tror jeg det er liten sjangs for, som nevnt tidligere...
Det jeg ikke skjønner er, hvorfor lage en informasjons side når www.liveforspeed.net er det orginale og selvsakt den beste siden? Sammen med www.lfsnews.net
Er planen å lage en kopi av disse sidene bare oversatt til Norskt??
Det finner jeg lite mening i. Jeg for min del har ikke opplevd å se noen norske medlemmer som ikke kan Engelsk. Og uten Engelsk i det spillet så kommer man ikke særlig langt uansett med tanke på hjelp, settups osv.

Alt man trenger å gjøre er ett lite sammendrag og en link til disse sidene på forrsiden. (Som nevnt tidligere i en post) Slik att de nye kan lese det orginale og mest troverdige informasjonen om spillet.

Allt annen finnes på LFSNorge.net og mer trengs det ikke.
Jeg ser på denne threaden som avsluttet. Folk har problemer med å forstå hele greia...
Ja, lfs.net er best, siden det er hovedsiden, men dersom vi (alle som har lfs sider) ikke skal kunne drive sider som kanskje har mye av samme stoffet og info + en del andre ting, så kan alle lfs-relaterte sidene like så godt avsluttes..

Denne saken er avsluttet....
We have come a long way in Denmark since we got the domain name, www.liveforspeed.dk

Newcomers everyday.

Jeg vil ikke ind i diskussionen om hvad adresse i skal vælge, men jeg kan bare sige at uden vores liveforspeed.dk adresse var der mange der ikke havde fundet os....

Uanset hvad der sker i Norge vil jeg besøge alle jeres sider.. I er nogle gode "guys" deroppe i Norge...
Quote from SniperX :
Personlig synes jeg det er MYE tøffere med et .no domene enn noe .com .org .net som hvem som helst kan skaffe seg.

hvem som helst kan jo skaffe seg et .no domene da

Quote from MyBoss :Jeg bare går rett på sak.

Jeg har skjønt det slik at dere skal bruke navnet "Live For Speed Norge"
Dette er et eksakt kopi av det som allerede blir brukt og har blitt brukt av lfsnorge.net over lengre tid nå. Selv etter Bård har påpekt dette vil dere ikke skifte navn.

Det synes jeg er utrolig frekt gjort, siden deres er ikke engang oppe enda og det tar dere to sec å fjerne bildet på siden og kanskje bittelitt lenger tid å finne et nytt navn.

Dere kan jo tenke dere selv om noen nye utviklere skulle lage et nytt sim spill og valgte navnet Live For Speed. Kan jo tenke seg hvordan utviklerne hadde reagert.


Jeg skal ikke stoppe dere i å lage ei side (det kan jeg ikke heller, hehe), for all del. Men jeg sier det jeg mener nå, og det er at det er unødvendig å lage enda ei side for et spillsamfunn som er så lite som det tross alt er.
Nei, det er ikke like mange aktive norske som det er registrert i databasen til LFS.

Ønsker dere lykke til videre, det er selvsagt et bra initiativ, men dere kunne kanskje tenkt igjennom det mer med tanke på lfsnorge.net.
Det minste dere burde gjøre er å forandre navnet på siden deres fra "Live For Speed Norge" til noe annet.


edit: Bare sånn at det er sagt, dette er mine personlige meninger og har absolutt ingenting med lfsnorge å gjøre.

bra skrevet og mye rett i det Alt Ctrl

Quote from blackfang :Jeg ser på denne threaden som avsluttet. Folk har problemer med å forstå hele greia...
Ja, lfs.net er best, siden det er hovedsiden, men dersom vi (alle som har lfs sider) ikke skal kunne drive sider som kanskje har mye av samme stoffet og info + en del andre ting, så kan alle lfs-relaterte sidene like så godt avsluttes..

Denne saken er avsluttet....

folk har ikke problemer med å forstå greia, men dere "tar" et navn som allerede er i bruk, og isteden for å mekke en egen side hvorfor ikke bli mer aktiv på lfsnorge.net istedet? og slenge infoen der(info om spillet blir satt som pri med en gang)
Når man starter en butikk, eller en bedrift, gjør man dette ut ifra et behov. Man gjør undersøkelser for å se hvordan markedet er, hvilke behov som finnes, hvor målgruppen befinner seg, eventuelle konkurrenter osv.
Denne tråden kan vel sammenlignes med noe tilsvarende, og ut ifra hva jeg kan se er resultatet ganske klart. De fleste norske lfs-førere vil forholde seg til LFSNorge.net som den offisielle norske siden.

Grunnen til at det blir sånn, er nok fordi liveforspeed.no vil basere seg på dødt innhold. Altså faktaorientert innhold som målgruppen leser kun for faktaopplysninger. Et community har behov for diskusjoner, events o.l. og det er tydelig at Bård har skjønt dette da han fyrte opp LFSNorge.net.

Når man kommer til design av en webside så har det liten betydning for sluttbrukeren om siden er designet med et CMS eller om webmaster har kodet dette selv. For min del har jeg livnært meg som webdesigner i flere år og føler jeg har kunnskapen til å kunne mene noe om dette. Det som ene og alene betyr noe for brukeren er om han treffer det han søker, om sidene er oppdatert osv. Om en bruker vil vite hva slags krav LFS krever, vil han få et svar hos liveforspeed.no, men har han da et behov for å komme tilbake igjen neste dag?

Min mening er at det ikke vil være behov for liveforspeed.no rett og slett fordi det norske "markedet" ikke er stort nok for to websider, og fordi at hvis det blir som blackfang sier, vil ikke innholdet skape den avhengigheten som kreves for å få et levedyktig nettsted.

Det er også noe i hvordan nettstedet blir presentert på. Det er lite gunstig å komme inn i et eksisterende miljø med et forslag som i stor grad baserer seg på hva noe i miljøet allerede har utrettet.

Og til slutt, hvis lfs.no bare vil være et opplysningsnettsted, hvorfor da ikke gjøre dette hos LFSNorge som idag har størst brukermasse?
IMO, så hadde vel det beste vært å brukt LFSNorge.net som allerede er oppe og gående, og heller gjøre om siden litt. Legge til en informasjonsdel o.l. Da slipper vi 2 forumer som bare konkurrerer og blir et eneste surr, og nybegynnere slipper å forholde seg til f.eks 2 sider hvis de skal bli med i løp osv.
For all del, veldig bra initiativ, spesielt det med spillanmeldelse i VG! Er jo ikke så altfor mange av oss i norge enda.

PS: Det du sa om at .no virker utrolig mye mer seriøst enn f.eks, .net, har du noengang tenkt på at både dette forumet + liveforspeed hovedsiden er .net?

Håper det finnes en løsning på dette!
-
Devil

To all Norwegian players
(55 posts, started )
FGED GREDG RDFGDR GSFDG