The online racing simulator
Création de piste
Bonjour je me demandais comment les serveurs créer leur piste comme par exemple lfs brasil ou autre exemple les serveurs de drift la question c'est est-ce que il les crée avec l'éditeur dans le jeu ou
Il passe par un logiciel a par de lfs car avec l'éditeur du jeux sa me paraît compliqué d'avoir des résultats satisfaisants et qui fonctionne bien
-
(johneysvk) DELETED by johneysvk
Pour avoir essayé moi même de créer mes propre circuit sur l'éditeur sa me paraît très compliqué ou très long d'arriver a un résultat aussi bien fini que sur les serveurs en ligne
FR: Je ne vois pas forcément de quels tracés tu parles, mais oui, l'éditeur intégré demande du temps pour créer quelque chose de propre. Le seul logiciel externe dont j'ai entendu parler est l'éditeur pour Blender, peut-être qu'il facilite certaines choses, mais il n'y a pas de solution magique, il faut être prêt à investir du temps.

EN: I don't know what layouts you're talking about, but yeah, LFS's layout editor does require some work to get good-looking layouts. The only (recent) external tool I've heard of is the Blender layout editor, this may help things a bit, but there is no magic solution here, you need to put in the work.
Yes, a lot of trial and error, and hours of placing objects, moving, replacing, etc.

If you want to practice, I made a chalk outline a while ago, and you can use is to play around with placing objects.



2 Layouts attached -
1 just chalk
1 with a corner with a few cones, another with some tyres, etc.

Golspie's a Kart track, and I just placed chalk by hand/eye by looking at online real map, and placing tyres, then when I got layout about right, replaced tyres with lines.

The track's not very wide, but you can always adjust to suit.

If you don't want to do that, have a look in the Autocross Layout section and just search 'drift' or 'drifting' and see what pops up.
Attached images
Golspie.png
Attached files
AU1_Golspie Chalk plus.lyt - 3.5 KB - 9 views
AU1_Golspie Chalk.lyt - 3.1 KB - 13 views
AU1_Golspie Kylestrome.lyt - 6.3 KB - 8 views

Création de piste
(4 posts, started )
FGED GREDG RDFGDR GSFDG