The online racing simulator
Help setup xbox one controller
(5 posts, started )
Help setup xbox one controller
Guys i tried to setup xbox one controller, but it is hard, i changed all the keys i want, but this game not allow me, it is very complicated.
My setup is easy i use A to accelerate, X brake, B handbrake, Y rear view, RB and LB change shift, analog to turn, but in this game i can't do change because i do not understand this, help me guys plz
Dans le panneau "Pilotes", sois certain que tu es en mode semi-automatique pour la boite et que tu as Embrayage Automatique de coché. Dans le panneau "Controles", tu dois avoir Acc/Freins Axes mis au mode Boutons.

Aussi, assures-toi que dans le panneau "Divers" tu as un Lissage de direction analogique pour tes controles étant donné que tu joue avec une manette. Ca rend la conduite plus douce et les voitures sont moins vicieuses avec les coups de volants.

Je viens d'essayer avec ta config (moi aussi avec une xbox one) et moi ca fonctionne, sauf que ca va mal avec des boutons pour accélérer et freiner. Si tu utilises une manette Xbox One tu devrais assigné l'accélérateur et les freins sur tes boutons d'axes pour plus de précisions (et de plaisir!).

Bon jeu!
#3 - jdm22
Merci 1000x Skytrill! Depuis le temps que je me demandais comment adoucir la direction! MERCIIIIII Big grin
You should post the solution you found in english so that other players facing the same problem as you can come back to this post.
Quote from Skytrill :Dans le panneau "Pilotes", sois certain que tu es en mode semi-automatique pour la boite et que tu as Embrayage Automatique de coché. Dans le panneau "Controles", tu dois avoir Acc/Freins Axes mis au mode Boutons.

Aussi, assures-toi que dans le panneau "Divers" tu as un Lissage de direction analogique pour tes controles étant donné que tu joue avec une manette. Ca rend la conduite plus douce et les voitures sont moins vicieuses avec les coups de volants.

Je viens d'essayer avec ta config (moi aussi avec une xbox one) et moi ca fonctionne, sauf que ca va mal avec des boutons pour accélérer et freiner. Si tu utilises une manette Xbox One tu devrais assigné l'accélérateur et les freins sur tes boutons d'axes pour plus de précisions (et de plaisir!).

Bon jeu!

In the "Driver" tab, set Gear shift mode to sequential and Auto clutch to yes.
(For Auto clutch, the option was not displayed when I reached the Option page from the main screen, however it did appear once I got into a car in a Single player session).

In the "Controls" tab, set Throttle / brake axes to button mode.

In the "Misc" tab, make sure to use Analogue steer smooth since you are playing on a controller. It should help smooth out your driving and make the cars less unsettled from rough steering inputs.

I've just tried your config (with an Xbox One controller as well) and it works, but accelerating and braking isn't great with buttons. Since you use a controller, you should assign your throttle and brake on your controller's axis inputs (triggers or joysticks) for better precision (and enjoyment!).

Have fun!

Help setup xbox one controller
(5 posts, started )
FGED GREDG RDFGDR GSFDG