The online racing simulator
Took the S2 plunge
1
(29 posts, started )
#1 - SSNET
Took the S2 plunge
I have only been at this LFS thing for a few weeks, but what a lot of fun!
I realize that I am slow, (PB, 1:17:87 FBM on Blackwood), and I hope
with practice it will come to me.

Thanks for all the help I have received from here so far.
Welcome aboard!
It will come to you for sure, given practice and patience and some more practice. I'm still slow, but love it nonetheless!
Enjoy!
I recommend driving a bit with the LX4, was a good learning experience for me!
Welcome to S2, glad to have you aboard!

Practise makes perfect, so I guess after some training on a specific combo, you'll get better on it.
Honestly, it may have been better to spend your money on pCARS of RF2, but as you won't be able to get a refund I hope you enjoy your time with S2
Welcome to the community !

Usually it's recommended to start with the slow cars first. You may want to spend some time driving XFG/XRG before trying the faster cars.

BTW, "combo" means car+track combination. Stick to a specific combo for a while before trying other cars/tracks may help you to get started faster. It's also advised not to change set-up often at the beginning.
Quote from Keling :Welcome to the community !

Usually it's recommended to start with the slow cars first. You may want to spend some time driving XFG/XRG before trying the faster cars.

BTW, "combo" means car+track combination. Stick to a specific combo for a while before trying other cars/tracks may help you to get started faster. It's also advised not to change set-up often at the beginning.

slower versions i aggree with but you should also remember not ot preassure yourself into trying to get good with one specific car....

Lx4 for example has tyres thhat are too skkinny low power and when you bump down gears then give it some power it will finally react...


this is the ideal learner car imo as it makes rwd easier and to a certin extent the single seaters... But OP has all the time in the world to rally around a million laps and get ultra quick
Hey there, didnt wanna open another tread, so hijacked this one

Im taking the plounge today also. After one week as a demo racer, I just cant wait any longer, I have to have more, this is so addicting

One week of driving BL with the XFG in the high 1.34 as best, but steadily do low 1.35 in online races

What have I got to look forward to later when i get home from work? More of the same, or is it gonna be even better?

Looking forward to a long good relationship wit LFS, and hope as I learn more I can contribute to help others.

Cya.
Quote from MotEgni :Hey there, didnt wanna open another tread, so hijacked this one

Im taking the plounge today also. After one week as a demo racer, I just cant wait any longer, I have to have more, this is so addicting

One week of driving BL with the XFG in the high 1.34 as best, but steadily do low 1.35 in online races

What have I got to look forward to later when i get home from work? More of the same, or is it gonna be even better?

Looking forward to a long good relationship wit LFS, and hope as I learn more I can contribute to help others.

Cya.

We raced together yesterday on [AA]. Welcome. You're doing pretty good for a new guy.

About S2, except more of the same, in better. Having to learn new tracks and new type of cars could be frustrating at first, but you seem to have a good adaptation time.
Quote from MotEgni :What have I got to look forward to later when i get home from work? More of the same, or is it gonna be even better?

That is a multifaceted issue, and depends quite a lot on your playstyle and what you're looking for.
- If you've never played S2 "at your friend's place", new cars will be more than a handful. Have a dabble with all of them, but don't expect to get far.. yet.
- New tracks and layouts will be fun, interesting and.. new. I would recommend learning new tracks with a car you can handle, i.e., the XFG so that you have a basis for comparison.
- Online racing can be anything from tragicomic to amazing, but certainly not worse than demo.

I've found over the years that the my method of jumping into S2 has worked quite well for me. Learn new tracks in a car I can handle, practice with new cars offline until I can drive a couple of clean laps and have sufficient control to not be a huge danger to other. Start at the back of the grid for a while, race people you catch up (who therefore are not much faster than you), work on tweaking setups, eventually build up enough pace and confidence to enjoy safe racing against fast and competitive people. Autocross layouts are of course a good way of building up handling skills.

If the dude above me says you're doing good, you don't have much to worry about and many good things await.
Well, time to sum up the first day. Spent most of it on cargame.nl S2 server.

Had a blast from start to end, "trotted" along in the ultra slow Mini-like car, and all the zooooms and svissshes from the cars in faster classes that passed me 200 times every race made me dizzy . But I got a lot of help (ty SpeedyJ) and I made the starts from the back of the grids, and as cars where lapping me i tried to stay out of their way.

All in all a great start to the LFS career (altho im still slow)
god bless lfs s2
have only been at this LFS thing for a few weeks, but what a lot of fun!
I realize that I am slow, (PB, 1:17:87 FBM on Blackwood), and I hope
with practice it will come to me.

Thanks for all the help I have received from here so far.

the longer you'll be driving the same time come and watch replays of lfs world
and to learn,how to brake, change gears add gas, and how to turn a given speed Now you can quickly learn becouse sets are better.
Welcome to the lfs and good luck
Kult å se flere nordmenn som spiller LFS, spesielt på Cargame.nl. Jeg er en av de eldste gutta på Cargame, har vært med nesten siden oppstarten.

Håper å se deg på S2-serveren en dag, og ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe med LFS, Cargame eller Airio
Quote from Skagen :
Håper å se deg på S2-serveren en dag, og ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe med LFS, Cargame eller Airio

Heisann, så deg igår innpå der ja, eller hørte mer svisshhh når du føk forbi meg, tenkte det kunne være en nordmann utfra navnet.

Lurer egentlig bare på en ting, hvordan fungere serveren mtp. hvilke biler du får kjøre. Går det på "safety" nivået mitt på serveren. Digg å kjøre "mini'en", men ikke så digg med inntaksrestriksjonen som kveler den til 80 hester, går veldig treeeeeeeeegt hehe. Når forsvinner denne? Ikke det at jeg trenger å kjøre grom bilene enda, men den restriksjonen er litt kjip.

Snakkes sikkert på serveren en dag, jeg er hektet, så blir altfor mye tid innpå der i all overskuelig framtid.
Quote from MotEgni :Heisann, så deg igår innpå der ja, eller hørte mer svisshhh når du føk forbi meg, tenkte det kunne være en nordmann utfra navnet.

Lurer egentlig bare på en ting, hvordan fungere serveren mtp. hvilke biler du får kjøre. Går det på "safety" nivået mitt på serveren. Digg å kjøre "mini'en", men ikke så digg med inntaksrestriksjonen som kveler den til 80 hester, går veldig treeeeeeeeegt hehe. Når forsvinner denne? Ikke det at jeg trenger å kjøre grom bilene enda, men den restriksjonen er litt kjip.

Snakkes sikkert på serveren en dag.

Det finnes tre poengsystemer på serveren.

Race points: Dette er poeng du tjener kun på Cargame-serverne. Dersom du kjører på andre servere (f.eks AMG) vil du begynne på scratch med 0 race points hos dem. Race points tjener du opp ved å vinne over andre biler i din egen klasse. Dersom du vinner over en som har masse race points, slik at differansen i poengene mellom deg og han er stor, tjener du enda flere race points. Du kan se hvor mange slike poeng du har ved å skrive "!rank me"

LFS Experience Index: Dette kan ligne litt på race points, men er en slags sum av flere poeng som gjelder på alle Airio-servere. Kjører du f.eks på AMG sine servere og tjener LFSEI, så vil du få med deg disse poengene også når du spiller på Cargame.
Jeg lurer på om du har satt opp LFSworld til å skjule dine statistikker, fordi jeg får ikke opp noe LFSEI på deg: http://stats.airio.eu/EXD.aspx?U=MotEgni

Bytter du ut det som er etter "U=" med andre brukernavn, vil du kunne se LFSEI til andre førere.

Safety rating: Du tjener opp raten ved å fullføre løp, kjøre raske rundetider, og kjøre runder som ansees av Airio å være "rene" (ikke kjører på gress, kræsjer i objekter, o.l.) Generelt vil du tjene opp rate så lenge du ikke får meldingen om at du har forårsaket det gule flagget, eller at Airio rapporterer med rød tekst at du er utenfor banen.

Hvis du skriver "!mycars" vil du få opp en liste over hvilke biler som er tilgjenglig for deg ut ifra hvilke kriterier du oppfyller. Du finner også informasjon om restriksjoner og krav med "!infos".

Hvis du vil raskest mulig låse opp nye biler vil jeg anbefale å finne en bil som du kan kjøre raskt i forhold til gjeldende verdensrekord (f.eks at du kjører great eller top laps), og som du makter å håndtere uten at du kræsjer mye og mister mye safety rating. Jeg kjørte hele veien opp til klasse 5 i UFB da jeg begynte på Cargame. UFB er også en bil som er lett å kjøre great og top laps med, men ikke vær redd for å prøve de andre bilene du har tilgjenglig.

Airio vil rapportere mellomtider (splits) og rundetider som good, great og top. Dette er tider som er innenfor henholdsvis 2%, 1% og 0.5% (mener jeg å huske) av den gjeldende verdensrekorden. For biler som bruker restriksjoner og ikke er standard i LFS, har Airio et slags system med rundetider som ligner LFSworld. Den beste rundetiden som er ansett som "ren" av Airio er også den gjeldende verdensrekorden. Du finner lister og filter for å sjekke rene rundetider her: http://stats.airio.eu/BLS.aspx
Takk for grundig og informativt svar.

Når det kommer til dette:

Quote from Skagen :
Jeg lurer på om du har satt opp LFSworld til å skjule dine statistikker, fordi jeg får ikke opp noe LFSEI på deg: http://stats.airio.eu/EXD.aspx?U=MotEgni


Så har jeg ikke gjort noe (ihvertfall ikke bevisst) som skal skjule noe, men hvis dette er inne på desktopen (http://www.lfsworld.net/) og jeg kan endre det, så fortell meg gjerne hvordan.

Takk igjen for hjelp så langt, communityet virker utrolig hjelpsomt og trivelig, så jeg gleder meg til fortsettelsen.
Quote from [SIW]Ferrari Enzo :have only been at this LFS thing for a few weeks, but what a lot of fun!
I realize that I am slow, (PB, 1:17:87 FBM on Blackwood), and I hope
with practice it will come to me.

Thanks for all the help I have received from here so far.

the longer you'll be driving the same time come and watch replays of lfs world
and to learn,how to brake, change gears add gas, and how to turn a given speed Now you can quickly learn becouse sets are better.
Welcome to the lfs and good luck

Man, press Quote button in post you want to quote, instead of copy it
Quote from Skagen :Kult å se flere nordmenn som spiller LFS, spesielt på Cargame.nl. Jeg er en av de eldste gutta på Cargame, har vært med nesten siden oppstarten.

Håper å se deg på S2-serveren en dag, og ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe med LFS, Cargame eller Airio

How do you put circles above letters? Which language is that looks cool?
Quote from frotto110 :How do you put circles above letters? Which language is that looks cool?

Its norwegian (Norway) we have three letters "after" the letters they use in for example England, they are æøå
Quote from MotEgni :Its norwegian (Norway) we have three letters "after" the letters they use in for example England, they are æøå

look difficult, thanks
Quote from MotEgni :Så har jeg ikke gjort noe (ihvertfall ikke bevisst) som skal skjule noe, men hvis dette er inne på desktopen (http://www.lfsworld.net/) og jeg kan endre det, så fortell meg gjerne hvordan.

Logg inn på lfsworld.net og gå til: My LFSW settings - Privatisations - Hide your online statistics from public - denne skal være avslått.

Jeg er ikke sikker på om det er av- eller påslått som er standard, men når LFSW-dataene er offentlig tilgjenglig vil du få en høyere LFSEI siden Airio har mer data tilgjengelig om din profil.
Quote from frotto110 :look difficult, thanks

Yeah because Norwegian is regarded as one of the most difficult languages to learn.
Quote from aroX123 :Yeah because Norwegian is regarded as one of the most difficult languages to learn.

How long did you learn it?
It's his mother tongue/first language. Do you remember how long it took you to learn your mother tongue?
1

Took the S2 plunge
(29 posts, started )
FGED GREDG RDFGDR GSFDG